Det närmar sig start!

onsdag 8 juli 2015



Nu börjar det dra ihop sig och starten som legat så lång bort så länge, är plötsligt ett faktum.
Jag har följt väderprognoserna noga senaste dagarna och torsdag 9/7 ser nu lovande ut med 3 m/s nordlig vind, även om det kan bli lite bistrare vindar till helgen. 
Planen är att starta tidigt, tidigt torsdagmorgon.
De senaste dagarna har gått åt till att packa matpaket så att jag har allt lättåtkomligt vid varje rast. Ägnade några timmar till att rita ut min färdplan på alla sjökort också så att jag enklare håller min kurs. Provpackade också kajaken med all utrusning igår och min Skim Wahoo sväljer mycket tack och lov, så det gick bra.

Kajaken är packad, tekniken laddad, Spoten installerad. En konstig känsla infinner sig nu, en blanding av pirrighet att starten närmar sig, vemod att lämna familjen och glädje att äntligen äventyret ska ske på riktigt.

Har under all denna tid fått så mycket tips, hjälp och pepp från alla i min omgivning. 
Tack erfarne Peter för alla tips och inte minst lån av pontoner! Tack Fredrik för stretchövningar och bästa massagen! Tack tålodigaste frun Anna som släpper iväg mig på äventyret.
Slutligen också tack till Ola bästa grannen, som idag skjutsar mig och kajaken ner till starten i Svinesund. Så många har hjälpt mig till start, nu får jag snart förlita mig helt på min egen kraft. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Se min position

Samarbetspartners

Mest lästa inlägg