Etapp 6: Barsebäck - Gislövs läge

tisdag 14 juli 2015

Äntligen är västsidan avklarad. Vid passagen utanför Malmö hamninlopp hade jag ett obehaglig möte med en väldigt stort skepp. Efter min analys av kurs och hastighet skyndade jag mig förbi kollisionskurs till jag tydligt såg styrbords sida på fartyget. Nöjd och glad fortsatte jag min paddling. När jag tittade upp igen var det babordssida som mötte mig. Fartyget hade girat till ny kurs. Väldigt osäker på var hon skulle fick jag snällt vänta ut henne och hoppas på att hon inte skulle gira igen.
Det var skönt att glida genom Falsterbokanalen med fast mark på båda sidor. Den är en gräns mellan den västra och södra kusten av riket. Med skön medvind fortsatte färden österut. Tyvärr har jag plågats av smärtor från magmuskeln, troligen en inflammation. Detta har nu tvingat mig att allt för tidigt avsluta dagens pass i Gislövs läge strax öster om Trelleborg. Dagens distans slutar vid 60 km och det plågar mig att inte kunna nyttja de perfekta väderförhållanden för att kroppen säger ifrån.
I natt ska jag unna mig god sömn och sova ut lite extra för att göra sen revelj runt 5-tiden i morgon.

3 kommentarer

  1. Så skönt att du unnar dig en "sovmorgon"

    SvaraRadera
  2. På det igen, skönt att du tänker på din kropp och hälsa i första hand, kanske var tredje dag skulle vara en vilodag, vi paddlar med dig i varje tag.
    VAR RÄDD OM DIG, tänk på familjen.

    SvaraRadera
  3. Underbart att följa din färd. Är själv i sängläge med ryggskott, därför missade jag dig i Frösakull. Kör med förnuft och hälsa mitt Bleinge. Kan rekomendera Tärnö i Karlshamns skärgård som rastplats.

    SvaraRadera

 

Se min position

Samarbetspartners

Mest lästa inlägg