Etapp 8: Ales stenar - Landön

torsdag 16 juli 2015

Dagens natthamn, en alldeles egen ö
Dagen började bra med en trevlig paddling när jag rundade Sandhammaren och vidare upp längst Österlen. Matrast vid Nationalparken Stens huvud. Stormköket är snabbt och smidigt. Jag tar fram det varannan måltid och lagar först en måltid som jag äter när jag kokar upp vatten för nästa måltid som senare intas i kajaken. Kajaken börjar lätta lite och när jag går kustnära så nöjer jag mig med 10 liter vatten. När jag senare går in i skärgård så kommer jag fylla upp extra vatten.
Efter lunchen så har det gått tungt och kusten har varit enformig. Väst vred upp till nordväst och osäker på muskelvärken i magen i kombination med frånlandsvind har jag gått nära land och då fått landvinden rakt framifrån. Jag har inte kunnat nyttja magmuskulaturen något i motvinden så det har  gått sakta framåt. Dagsetappen slutar på 85 km (65 mil sedan start). Jag ser fram emot att paddla in i Blekinge skärgård där jag inte har paddlat tidigare . Prognosen säger även att det blir gynnsam vind.

3 kommentarer

  1. Hej min kämpe, hoppas att muskelvärken är bättre idag, akta dig för ryska U-BÅTAR.Hoppas att vädret står dig vid.

    SvaraRadera
  2. Heja Magnus!
    Fina bilder!
    Vi följer dig från Värmland.
    Hoppas vindarna blir gynnsamma.
    Hälsningar från Peter, Lotta och killarna.

    SvaraRadera
  3. Bra lämpat. Välkommen in i underbara Karlshamn skärgård.

    SvaraRadera

 

Se min position

Samarbetspartners

Mest lästa inlägg