Träningsupplägg

söndag 19 april 2015

För att få in träningen utan att familjen ska bli lidande så kör jag de flesta passen på morgonen. Tidigt på morgonen! Det innebär att jag ställer klockan på 04:00, tar en lätt frukost och börjar paddla strax efter 04:30.

På vardagarna tar jag ett kort pass på cirka två timmar och på helgerna längre på tre till fem timmar. Jag försöker komma ut fyra till fem gånger i vecken beroende på jobbresor och familjelogistiken. På detta sättet får jag ihop mellan 15-20 timmar paddling i veckan.

Min planering var att nu under april och maj komplettera träningen med en heldagspaddling varannan vecka. Jag fick ett längre sjukdomsuppehåll  i mars så jag ligger lite efter i träningen just nu. Så jag har hittills bara fått ihop en heldagspaddling.

Bilden är från lördagens morgonpass ut till Drottningholm. Det man inte ser på bilden är en nyfiken bäver som ligger och kikar i vattenytan 20 meter bakom kajaken. Den låg där och simmade några minuter men när jag sakta backade försvann den med ett plums.

Vill du se hur jag tränar kan du se det här på jogg.se:
http://www.jogg.se/Traning/Tdbok.aspx?anvid=187296

2 kommentarer

  1. Tjena Magnus! Hoppas att allt är fint och att träningen går som den ska. Vi sågs och talades vid under Vildmarksmässan. Hör av dig om du vill ha träningssällskap på någon runda i helgen eller framöver. Skulle vara kul att hänga på! /Peter

    SvaraRadera
  2. Jo tack, träningen går bra. Svårt att få ihop livspusslet ibland men jag har en fantastisk familj som stöttar.

    Det vore kul att ta en tur ihop. Jag tränar det mesta tidigt på morgonen vid femtiden. Tycker du det är för tidigt kanske jag ta en senare tur också.

    SvaraRadera

 

Se min position

Samarbetspartners

Mest lästa inlägg