Etapp 3: Särö - Glassvik

lördag 11 juli 2015

Det sägs att "tredje dagen är värst". Jag tycker det går långsammare än beräknat, men vet inte riktigt varför. Jag har provat att packa om för att få fram en del vikt då all mat ligger i aktern. Farten är 1 km/h långsammare än planerat. Dagsetappen har blivit prick 100km med lätta dyningar och en skön vind snett bakifrån. Den halländska kusten är stenig särskilt runt alla uddar som jag passerar. Under dagen har jag siktat säl ett antal gånger. I nattlägret har jag fått besök från släkt och vänner från Halmstad.

5 kommentarer

  1. Hej. Skönt att se att du håller tempot. Snyggt jobbat !
    Den där 1 km/h som du känner att du tappar kan bero på baltiska strömmen som just kan bromsa med den hastigheten. Du slipper den efter Öresundsbron.

    SvaraRadera
  2. Attans, vi missade dig igår vid Skärhamn/klädesholmen med 30 min. Så synd, vi hade inte spot'en då. Härligt att du har fått besök idag! Hmm, tråkigt att du känner att det går långsammare än beräknat. Jag tycker att det går i en rasande fart å att du är helt övergrym! Kram! / Camilla

    SvaraRadera
  3. Härligt att få träffa nära och kära :-)
    Heja på Mangan.
    From och Co.

    SvaraRadera
  4. Kämpa på Magnus! Vi följer ditt äventyr och igår från första parkett i Vissvass. Hälsar fam Hjalmarrson från en vik på Långviksskär

    SvaraRadera
  5. Hej Magnus! Första gången jag tittar in på din sida men nu ska jag följa dig varje dag på din underbara färd tunt Sverige. Jag önskar dig lycka till. Själv avslutade jag i veckan en löptur runt Vättern- blev halva dagsdistanserna jämfört med dina.

    SvaraRadera

 

Se min position

Samarbetspartners

Mest lästa inlägg