Etapp 4: Glassvik - Frösakull

söndag 12 juli 2015



Kom iväg i bra tid men kände mig mer och mer hängig och ofokuserad under förmiddagen. Jag monterade sidopontoner inför laholmsöverfarten, men bestämde mig sedan för att inte ge mig ut på öppet vatten i rådande kondition. Så efter 3,5 h och 19 km avbröt jag dagen och vände in mot land. Tur i oturen så inträffade detta precis på samma ställe som där min mor bor, så nu jag har blivit ompysslad av mamma Berit och Sven. I kväll tvättar jag kläder, laddar batterier och vilar upp kroppen för att se hur det känns efter en natts sömn. Om kroppen svarar bra i morgon så gör jag ett försök att fortsätta med de två överfarterna Laholmsbukten och Skälderviken för fortsatt färd längst blå bandet.

3 kommentarer

  1. Håller tummarna Magnus! Rätt beslut att vila, hälsan måste gå först. Vilken tur att det var så nära till Berit! Hoppas nu du vaknar pigg dom en spjutspets imorgon:-) Kram!

    SvaraRadera
  2. Sov gott hos mamma. På,t igen imorgon.

    SvaraRadera
  3. Mycket förståndigt att ta en vilodag,vilken tur att du befann dig utanför Frösakull, vi är med dig i våra tankar, hjälper till så gott vi kan.

    SvaraRadera

 

Se min position

Samarbetspartners

Mest lästa inlägg